AUTOKALUSTEET HYÖTYAJONEUVOIHIN
Modul-System
MODUL-SYSTEM
Modulaarisilla autokalusteilla, eli pakettiautohyllyillä, voimme muuntaa tyhjän autosi toimivaksi huoltoautoksi. Tarjoamme täydellisen muutospalvelun, joka voi välttämättömän autokalustuksen lisäksi sisältää modulaariset lattiat ja verhoilut, auton sähköjärjestelmän, lisävarusteet, auton maalaukset ja teippauksen.
Valmistamme ja asennamme autokalusteita kaikenlaisiin hyötyajoneuvoihin mukaan lukien kevyet ja keskiraskaat pakettiautot sekä avolava-autot. Meillä on kaikille toimialoille ja kaikkiin ajoneuvoihin sopivia autokalusteita tarvitsitpa sitä yhteen autoon vai koko autokalustoosi.
EDUT
- Modulaariset autokalusteet ovat nopeita asentaa.
- Kevyet ratkaisut suurentavat auton hyötykuormaa tai pienentävät polttoaineenkulutusta.
- Tämä on hyväksi ympäristölle: pienemmät polttoainekulut tarkoittavat myös pienempiä CO2-päästöjä.
- Räätälöidyt säilytysratkaisut parantavat liiketoimintasi joustavuutta.
- Tehokkaammat työtilat älykkäillä lisävarusteilla.
- Tukevat, kestävät ja törmäyksenkestävät autokalusteratkaisut.
- Autoa rikkomaton asennus säilyttää auton jälleenmyyntiarvon.
RÄÄTÄLÖI SARJA AUTOASI VARTEN
Tarjoamme valikoiman valmiita ajoneuvokohtaisia sarjoja.
Valitse ajoneuvosi alta nähdäksesi valittavissa olevat ratkaisut.
tuplalattia
Pienemmän segmentin hyötyajoneuvojen tuplalattiaratkaisut ovat entistä suositumpia, sillä ne maksimoivat tavaratilan kapasiteetin hyödyntämisen.
.
LUE LISÄÄ
Raskaalle ja tilaa vievälle kuormalle tarkoitetut ekstrapitkät laatikot asennetaan tuplalattian alle. Jokaisen laatikon kantavuus on 80 kg, tai vaihtoehtoisesti jopa 100 kg käytettäessä kumipinnoitettua, vahvistettua sisäosaa laatikossa. Laatikot aukeavat 80 prosenttia, ja kuulalaakeriratkaisu tekee niistä sekä vakaita että helppokäyttöisiä. Älykkäät lisävarusteemme lisäävät toiminnallisuutta.
Tuplalattia asennetaan laatikoiden päälle. Keveyden ja kestävyyden optimaalisen yhdistelmän saavuttamiseksi lattiat on valmistettu sandwich-materiaalista, jonka ylä- ja alaosassa on alumiinia. Toimitus sisältää alumiiniset reunalistat tyylikästä viimeistelyä varten.
Tuplalattiassa on integroidut kuormakiskot, joita voidaan käyttää autokalustuksen tai kuorman kiinnitykseen. Modul-System tarjoaa erittäin kestävät ja helposti siirrettävät kiinnityssilmukat.
TAVARATILAN MAKSIMAALINEN HYÖDYNTÄMINEN
Tuplalattiaratkaisu maksimoi tavaratilan hyödyntämisen. Raskas ja tilaa vievä kuorma sijoitetaan tuplalattian alla oleviin pitkiin laatikoihin, joissa se on helposti saatavilla ajoneuvon ulkopuolelta. Tuplalattian yläpuolella on tilaa työkaluille ja muille laitteille. Ajoneuvon kalusteet ja muut varusteet voidaan asentaa tuplalattian päälle, jolloin tilaa voidaan hyödyntää entistä paremmin.
TÖRMÄYSTURVALLINEN
Turvallisuussyistä raskaat ja tilaa vievät tavarat säilytetään pitkissä laatikoissa tuplalattian alla. Jokainen laatikko on varustettu törmäyksenrajoituspaneelilla (CRP), joka estää kuormien sinkoutumisen eteenpäin onnettomuustilanteessa.
Kun tuplalattiaratkaisu asennetaan ajoneuvoon, se tehdään ennen kaikkea turvallisuutta ajatellen. Laatikot kiinnitetään tietyin välein sisäisten muodonmuutosvyöhykkeiden luomiseksi, mikä estää niiden työntymisen väliseinään peräänajotilanteissa.
Lisävarusteena tarjoamme törmäyssuojaosan, joka asennetaan väliseinän lähelle vahvistamaan sitä. Peräänajotilanteessa se vaimentaa tuplalattiaratkaisun kuormat kuljettajan ja matkustajan suojaamiseksi.
LUE VÄHEMMÄN
Lisätarvikkeet
Modul-System-tarvikkeet ovat innovatiivisia tuotteita, jotka on kehitetty erityisesti Modul-System-autokalusteita varten. Modul-System-tarvikkeiden avulla autokalusteisiin saadaan paljon lisää toimivuutta ja työskentely sujuu entistä tehokkaammin.
Kevyt ja kestävä
Modul-Systemillä on monien vuosien kokemus keveiden teräksisten autokalusteiden valmistamisesta. Käytimme ensimmäisenä korkealujuusterästä (HSS) ja myöhemmin ultralujuusterästä (UHSS) tuotteissamme. Näitä high-tech-materiaaleja käyttämällä olemme laskeneet tuotteidemme painoa kestävyydestä ja törmäysturvallisuudesta tinkimättä.
Autokalusteiden keventyminen tarjoaa monia etuja: ajoneuvon kuormakapasiteetti on suurempi, polttoaineen kulutus vähentyy ja päästömäärät pienentyvät.
LUE LISÄÄ
Kun teräs on kevyempää kuin alumiini tai muovi
Eikö kantavuus riitä? Harkitsetko materiaalin vaihtoa kalusteiden painon alentamiseksi? Harkitse vielä kerran.
Olemme vertailleet nykyisten Modul-System-kalusteiden painoa ja vastaavien muista materiaaleista valmistettujen moduulien painoa. Edellytyksenä oli jatkuva kuormakapasiteetti.
Tulokseksi saatiin, että järjestelmä painaisi suunnilleen saman verran, jos se valmistettaisiin alumiinista ja huomattavasti enemmän, jos se valmistettaisiin muovista/komposiittimateriaaleista tai niukkahiilisestä teräksestä.
Modul-System | Alumiini | Muovi/komposiitti | Suurlujuusteräs | Niukkahiilinen teräs | |
Paino | 78 kg | 79 kg | 83 kg | 104 kg | 116 kg |
Ero: (kg) | +1 kg | +5 kg | +26 kg | +38 kg | |
Ero: (%) | +1 % | +6 % | +25 % | +33 % |
LUE VÄHEMMÄN
UHSS - paras materiaali ajoneuvokalustukseen
Markkinoilla on tänä päivä useita erilaisia teräslaatuja, joilla on erilaisia ominaisuuksia. Teräslaatu valintaan tuotteen käyttötarkoituksesta ja halutuista ominaisuuksista riippuen.
Modul-Systemin ultraluja teräs (UHSS) on neljä kertaa lujempaa kuin niukkahiilinen teräs. Suuremman lujuuden ansiosta rakenteet voidaan valmistaa ohuemmasta levystä, mikä puolestaan tarkoittaa kevyempiä tuotteita.
LUE LISÄÄ
Ultralujan teräksen muotoilu ei kuitenkaan ole aivan niin helppoa kuin saattaisi olettaa. Riittävän jäykkyyden saavuttamiseksi ohutlevyrakenteet vaativat yleensä erikoismuotoilua.
Uusissa hyllyissämme ongelma on ratkaistu käyttämällä rullattuja reunoja, jotka estävät levyn joustamisen (taipumisen). Patenttia odottavan ratkaisumme ansiosta tuotteiden paino on jopa 40 % alhaisempi kuin vastaavissa niukkahiilisestä teräksestä valmistetuissa malleissa.
Materiaalivertailu
Eikö kantavuus riitä? Harkitsetko materiaalin vaihtoa kalusteiden painon alentamiseksi? Harkitse vielä kerran.
Olemme vertailleet nykyisten Modul-System-kalusteiden painoa ja vastaavien muista materiaaleista valmistettujen moduulien painoa. Edellytyksenä oli jatkuva kuormakapasiteetti.
Tulokseksi saatiin, että järjestelmä painaisi suunnilleen saman verran, jos se valmistettaisiin alumiinista ja huomattavasti enemmän, jos se valmistettaisiin muovista/komposiittimateriaaleista tai niukkahiilisestä teräksestä.
Alumiini | Niukkahiilinen teräs | HSS | UHSS | |
Tiheys | 2.7 kg/dm3 | 7.8 kg/dm3 | 7.8 kg/dm3 | 7.8 kg/dm3 |
Lujuus | 70-150 MPa | 200 MPa | 350-500 MPa | 700 -1100 MPa |
Kimmokerroin E | 70 GPa | 210 GPa | 210 GPa | 210 GPa |
Suhteellinen tiheys | 1 | 3 | 3 | 3 |
Suhteellinen lujuus | 1 | 1,5-2 | 3-4 | 4-6 |
Suhteellinen kimmokerroin E | 1 | 3 | 3 | 3 |
Suhteellinen iskunkestävyys | 1 | 2 | 2,5 | 3 |
Kaikkien terästen tiheys ja kimmokerroin on sama lujuudesta riippumatta. Tämä tarkoittaa, että samankokoiset ja -muotoiset tuotteet painavat yhtä paljon ja taipuvat kuormituksessa saman verran teräksen laadusta riippumatta. Ero on lujuudessa: ultraluja teräs kantaa jopa 6 kertaa suuremman kuorman kuin vastaava alumiinituote.
LUE VÄHEMMÄN
OTA YHTEYTTÄ
Onko sinulla kysyttävää tai haluatko sopia tapaamisen?
Anna yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä!
Tai käy FAQ sivullamme, ja katso onko kysymykseesi jo vastattu: