AUTOKALUSTEET HYÖTYAJONEUVOIHIN

Modul-System

MODUL-SYSTEM

Modulaarisilla autokalusteilla, eli pakettiautohyllyillä, voimme muuntaa tyhjän autosi toimivaksi huoltoautoksi. Tarjoamme täydellisen muutospalvelun, joka voi välttämättömän autokalustuksen lisäksi sisältää modulaariset lattiat ja verhoilut, auton sähköjärjestelmän, lisävarusteet, auton maalaukset ja teippauksen.

Valmistamme ja asennamme autokalusteita kaikenlaisiin hyötyajoneuvoihin mukaan lukien kevyet ja keskiraskaat pakettiautot sekä avolava-autot. Meillä on kaikille toimialoille ja kaikkiin ajoneuvoihin sopivia autokalusteita tarvitsitpa sitä yhteen autoon vai koko autokalustoosi.

 

 

EDUT

  • Modulaariset autokalusteet ovat nopeita asentaa.
  • Kevyet ratkaisut suurentavat auton hyötykuormaa tai pienentävät polttoaineenkulutusta.
  • Tämä on hyväksi ympäristölle: pienemmät polttoainekulut tarkoittavat myös pienempiä CO2-päästöjä.
  • Räätälöidyt säilytysratkaisut parantavat liiketoimintasi joustavuutta.
  • Tehokkaammat työtilat älykkäillä lisävarusteilla.
  • Tukevat, kestävät ja törmäyksenkestävät autokalusteratkaisut.
  • Autoa rikkomaton asennus säilyttää auton jälleenmyyntiarvon.
RÄÄTÄLÖI SARJA AUTOASI VARTEN

RÄÄTÄLÖI SARJA AUTOASI VARTEN

Tarjoamme valikoiman valmiita ajoneuvokohtaisia sarjoja.
Valitse ajoneuvosi alta nähdäksesi valittavissa olevat ratkaisut.

 

tuplalattia

SIIRRY TUOTTEISIIN »

Pienemmän segmentin hyötyajoneuvojen tuplalattiaratkaisut ovat entistä suositumpia, sillä ne maksimoivat tavaratilan kapasiteetin hyödyntämisen.

.

LUE LISÄÄ

Raskaalle ja tilaa vievälle kuormalle tarkoitetut ekstrapitkät laatikot asennetaan tuplalattian alle. Jokaisen laatikon kantavuus on 80 kg, tai vaihtoehtoisesti jopa 100 kg käytettäessä kumipinnoitettua, vahvistettua sisäosaa laatikossa. Laatikot aukeavat 80 prosenttia, ja kuulalaakeriratkaisu tekee niistä sekä vakaita että helppokäyttöisiä. Älykkäät lisävarusteemme lisäävät toiminnallisuutta.

Tuplalattia asennetaan laatikoiden päälle. Keveyden ja kestävyyden optimaalisen yhdistelmän saavuttamiseksi lattiat on valmistettu sandwich-materiaalista, jonka ylä- ja alaosassa on alumiinia. Toimitus sisältää alumiiniset reunalistat tyylikästä viimeistelyä varten.

Tuplalattiassa on integroidut kuormakiskot, joita voidaan käyttää autokalustuksen tai kuorman kiinnitykseen. Modul-System tarjoaa erittäin kestävät ja helposti siirrettävät kiinnityssilmukat.

TAVARATILAN MAKSIMAALINEN HYÖDYNTÄMINEN

Tuplalattiaratkaisu maksimoi tavaratilan hyödyntämisen. Raskas ja tilaa vievä kuorma sijoitetaan tuplalattian alla oleviin pitkiin laatikoihin, joissa se on helposti saatavilla ajoneuvon ulkopuolelta. Tuplalattian yläpuolella on tilaa työkaluille ja muille laitteille. Ajoneuvon kalusteet ja muut varusteet voidaan asentaa tuplalattian päälle, jolloin tilaa voidaan hyödyntää entistä paremmin.

TÖRMÄYSTURVALLINEN

Turvallisuussyistä raskaat ja tilaa vievät tavarat säilytetään pitkissä laatikoissa tuplalattian alla. Jokainen laatikko on varustettu törmäyksenrajoituspaneelilla (CRP), joka estää kuormien sinkoutumisen eteenpäin onnettomuustilanteessa.

Kun tuplalattiaratkaisu asennetaan ajoneuvoon, se tehdään ennen kaikkea turvallisuutta ajatellen. Laatikot kiinnitetään tietyin välein sisäisten muodonmuutosvyöhykkeiden luomiseksi, mikä estää niiden työntymisen väliseinään peräänajotilanteissa.

Lisävarusteena tarjoamme törmäyssuojaosan, joka asennetaan väliseinän lähelle vahvistamaan sitä. Peräänajotilanteessa se vaimentaa tuplalattiaratkaisun kuormat kuljettajan ja matkustajan suojaamiseksi.

 

LUE VÄHEMMÄN

Lisätarvikkeet

SIIRRY TUOTTEISIIN »

Modul-System-tarvikkeet ovat innovatiivisia tuotteita, jotka on kehitetty erityisesti Modul-System-autokalusteita varten. Modul-System-tarvikkeiden avulla autokalusteisiin saadaan paljon lisää toimivuutta ja työskentely sujuu entistä tehokkaammin.

Kevyt ja kestävä

SIIRRY TUOTTEISIIN »

Modul-Systemillä on monien vuosien kokemus keveiden teräksisten autokalusteiden valmistamisesta. Käytimme ensimmäisenä korkealujuusterästä (HSS) ja myöhemmin ultralujuusterästä (UHSS) tuotteissamme. Näitä high-tech-materiaaleja käyttämällä olemme laskeneet tuotteidemme painoa kestävyydestä ja törmäysturvallisuudesta tinkimättä.

Autokalusteiden keventyminen tarjoaa monia etuja: ajoneuvon kuormakapasiteetti on suurempi, polttoaineen kulutus vähentyy ja päästömäärät pienentyvät.

LUE LISÄÄ

Kun teräs on kevyempää kuin alumiini tai muovi

Eikö kantavuus riitä? Harkitsetko materiaalin vaihtoa kalusteiden painon alentamiseksi? Harkitse vielä kerran.

Olemme vertailleet nykyisten Modul-System-kalusteiden painoa ja vastaavien muista materiaaleista valmistettujen moduulien painoa. Edellytyksenä oli jatkuva kuormakapasiteetti.

Tulokseksi saatiin, että järjestelmä painaisi suunnilleen saman verran, jos se valmistettaisiin alumiinista ja huomattavasti enemmän, jos se valmistettaisiin muovista/komposiittimateriaaleista tai niukkahiilisestä teräksestä.

 

  Modul-System Alumiini Muovi/komposiitti Suurlujuusteräs Niukkahiilinen teräs
Paino 78 kg 79 kg 83 kg 104 kg 116 kg
Ero: (kg)   +1 kg +5 kg +26 kg +38 kg
Ero: (%)   +1 %  +6 % +25 % +33 %

 

LUE VÄHEMMÄN

UHSS - paras materiaali ajoneuvokalustukseen

SIIRRY TUOTTEISIIN »

Markkinoilla on tänä päivä useita erilaisia teräslaatuja, joilla on erilaisia ominaisuuksia. Teräslaatu valintaan tuotteen käyttötarkoituksesta ja halutuista ominaisuuksista riippuen.

Modul-Systemin ultraluja teräs (UHSS) on neljä kertaa lujempaa kuin niukkahiilinen teräs. Suuremman lujuuden ansiosta rakenteet voidaan valmistaa ohuemmasta levystä, mikä puolestaan tarkoittaa kevyempiä tuotteita.

LUE LISÄÄ

Ultralujan teräksen muotoilu ei kuitenkaan ole aivan niin helppoa kuin saattaisi olettaa. Riittävän jäykkyyden saavuttamiseksi ohutlevyrakenteet vaativat yleensä erikoismuotoilua.

Uusissa hyllyissämme ongelma on ratkaistu käyttämällä rullattuja reunoja, jotka estävät levyn joustamisen (taipumisen). Patenttia odottavan ratkaisumme ansiosta tuotteiden paino on jopa 40 % alhaisempi kuin vastaavissa niukkahiilisestä teräksestä valmistetuissa malleissa.

 

Materiaalivertailu

Eikö kantavuus riitä? Harkitsetko materiaalin vaihtoa kalusteiden painon alentamiseksi? Harkitse vielä kerran.

Olemme vertailleet nykyisten Modul-System-kalusteiden painoa ja vastaavien muista materiaaleista valmistettujen moduulien painoa. Edellytyksenä oli jatkuva kuormakapasiteetti.

Tulokseksi saatiin, että järjestelmä painaisi suunnilleen saman verran, jos se valmistettaisiin alumiinista ja huomattavasti enemmän, jos se valmistettaisiin muovista/komposiittimateriaaleista tai niukkahiilisestä teräksestä.

 

   Alumiini Niukkahiilinen teräs HSS UHSS
Tiheys  2.7 kg/dm3 7.8 kg/dm3 7.8 kg/dm3  7.8 kg/dm3
Lujuus 70-150 MPa 200 MPa 350-500 MPa 700 -1100 MPa
Kimmokerroin E  70 GPa  210 GPa 210 GPa 210 GPa
         
Suhteellinen tiheys 1 3 3 3
Suhteellinen lujuus 1 1,5-2 3-4 4-6
Suhteellinen kimmokerroin E 1 3 3 3
Suhteellinen iskunkestävyys 1 2 2,5 3

 

Kaikkien terästen tiheys ja kimmokerroin on sama lujuudesta riippumatta. Tämä tarkoittaa, että samankokoiset ja -muotoiset tuotteet painavat yhtä paljon ja taipuvat kuormituksessa saman verran teräksen laadusta riippumatta. Ero on lujuudessa: ultraluja teräs kantaa jopa 6 kertaa suuremman kuorman kuin vastaava alumiinituote.

 

LUE VÄHEMMÄN

Valitse ajoneuvosi merkki


Valitse ajoneuvosi merkki ja malli päästäksesi merkkikohtaisiin tuotteisiin.

OTA YHTEYTTÄ

Onko sinulla kysyttävää tai haluatko sopia tapaamisen?
Anna yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä!

Tai käy FAQ sivullamme, ja katso onko kysymykseesi jo vastattu:

Tästä FAQ sivulle

Kotisivut käyttävät evästeitä.  Lue lisää

Hyväksy