Modul-Express, Apuistuin 2022

Modul-Express, Apuistuin 2022

-

Täydellisessä maailmassa voisimme haaveilla hiljaisista ja turvallisista kaduista, joilla liikenneonnettomuudet olivat ennenkuulumattomia. Täydellisessä maailmassa ei tarvitsisi tehdä laajoja ajoneuvojen turvallisuutta koskevia testejä, vaan istuimia kehitettäisiin vain värin, muodon ja mukavuuden mukaan. Maailmassa, jossa sattuu auto-onnettomuuksia, ajoneuvojen turvallisuusvaatimukset ovat hyvin erilaiset. Todellisuudessamme istuimen turvallisuudesta voi nopeasti tulla elämän ja kuoleman kysymys.

Valtavan monien asiantuntijatestien jälkeen uusi Modul-System Jump Seat on luotu. Sekä matkustajien turvallisuus, että mukavuus huomioon ottaen, tämä uusi istuin sopii täydellisesti kaikkiin nykyaikaisiin hyötyajoneuvoihin.

 

jump seat for commercial van

 

Pintakangas on valmistettu kahdesta eri vinyylistä kestämään ankaria ympäristöjä ja pidentämään tuotteen käyttöikää. Tuolin päärungon Martindale on 100 000, kun taas reunojen ympärillä olevilla korkeamman liikenteen alueilla Martindale on 300 000. Lisäksi kangas on päällystetty Permablok3®-pinnoitteella, mikä muodostaa kovan suojan, joka suojaa tuolia bakteereilta, tahroilta ja yleiseltä kulumiselta. Pinnoite auttaa vähentämään pinnalle laskeutuvien virusten leviämistä. Esimerkiksi COVID-19:n esiintyminen vähenee 90 % tunnin kuluessa yhteydenotosta.

Mahdollisen tulipalon sattuessa on tärkeää, että ajoneuvon sisämateriaalit estävät liekkien leviämisen. Siksi tuolille on tehty kattava palotestaus. Apuistuimen komponentit on testattu täyttämään palovaatimukset, FMVSS302. Tämä tarkoittaa, että tulipalon sattuessa materiaali ei pala nopeammin kuin 102 mm/min. Apuistuin on myös läpikäynyt perusteellisen lujuustestin, jonka tuloksena tuoli hyväksyttiin jopa 150 kg:n kuormitukselle. Vyöjärjestelmä on todennettu täyttävän ECE R14:n vaatimukset ja täyttää yhdessä istuimen kanssa ECE R16:n vaatimukset. Apuistuin kiinnitetään Modul-System-laipioon, joka täyttää standardin SS-ISO 27956:2009 vaatimukset.

 

 

Istuin on kehitetty tarjoamaan optimaalista mukavuutta, sisältäen samalla hyödyllisen taittotoiminnon, jossa kaasua vaimentava taittomekanismi on kahdessa asennossa, mikä tarkoittaa, että tuoli pysyy paikallaan jopa kovan jarrutuksen aikana. Istuin on kehitetty Automotive-standardin mukaisesti ja täyttää kaikki Automotive-vaatimukset.

Niskasuoja on muotoiltu lisämukavuuden lisäämiseksi käyttämällä materiaalia EPP (Expanded Polypropylene) ja täyttää ECE-R17-vaatimukset kestämällä voimakkaita törmäyksiä. Tuolin selkänoja on ergonomisesti suunniteltu tarjoamaan riittävää tukea käyttämällä mukavaa PUR-vaahtokerrosta tukimateriaalien rungossa.

 

 

Suunnittelussa on tehty kestäviä valintoja, mukaan lukien erittäin kestävä vinyyli, jonka valmistaa Euroopassa hiilineutraali yritys ja joka täyttää REACH- ja RoHS-vaatimukset. Istuinpäällinen on täysin vaihdettavissa pitkäaikaisen kulumisen varalta. Tuolin runko on valmistettu erittäin lujasta, mutta kevyestä teräksestä, joka on materiaali, jota voidaan kierrättää loputtomasti menettämättä ominaisuuksiaan. Koko tuotannossa käytetyt materiaalit on valittu pitämään ajoneuvon kokonaispaino pienenä, mikä osaltaan vähentää CO2-päästöjä raskaampiin ajoneuvojärjestelmiin verrattuna.

 

Apuistuin on tällä hetkellä tyyppihyväksytty Ford Transitille, ja sitä testataan sertifioimiseksi muille automalleille.

 

 

Kotisivut käyttävät evästeitä.  Lue lisää

Hyväksy